.


"Zajrzyj w siebie! w twoim wnętrzu jest źródło, które nigdy nie wyschnie jeśli potrafisz je odszukać". Marek Aureliusz

Witam Cię na blogu poświęconym mojej pasji - robótkom ręcznym i wszelkim twórczym poczynaniom :) Mam nadzieje że zostaniesz stałym bywalcem do czego Cię zapraszam.

Welcome to the blog dedicated to my passion- handicrafts and anything creative :) I hope that you wiil be a regular visitor.

Wszystkie zdjęcia prac są mojego autorstwa.Możesz je udostpniać bez mojej zgody. Pamiętaj jednak, żeby podać ich źróło :)

środa, 6 stycznia 2016

Wianki do poświęcenia

Follow my blog with Bloglovin

  Jest taka piękna tradycja święcenia wianków z pierwocin ziół i kwiatów. Wianki święci się na zakończenie Oktawy Bożego Ciała, czyli w czwartek, osiem dni po Bożym Ciele. 


Od trzech lat staram się tę tradycję kultywować.
Za pierwszym razem (2013) wianki zrobiła dla mnie Koleżanka, która jest florystką. Wianki składały się z : koniczyny, lipy, rumianku i rozchodnika.


The chaplets to sacrifice

There is a tradition in Poland to sacrifice the chaplets made of flowers and herbs.  The Chaplets  are sacrificed at the end of Octave of Corpus Christi. 

I've tried to cultivate this tradition for three years. For the first time my friend, who is a florist, made them for me. I had chaplets of clover, linden, camomile, stonecrop.



Rok później próbowałam sama zrobić. Zrobiłam dwa z koniczyny i lipy a pozostałe dokupiłam u Pani na bazarku.

I tried to do by myself a year later. I've made two chaplets of clover and linden and I bought five ones at a market.



W ubiegłym roku zrobiłam trzy z : lipy, rozchodnika i jaśminu.

Last year I've made three of linden, stonecrop and jasmine.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz