.


"Zajrzyj w siebie! w twoim wnętrzu jest źródło, które nigdy nie wyschnie jeśli potrafisz je odszukać". Marek Aureliusz


Witam Cię na blogu poświęconym mojej pasji - robótkom ręcznym i wszelkim twórczym poczynaniom :) Mam nadzieje że zostaniesz stałym bywalcem do czego Cię zapraszam.

Welcome to the blog dedicated to my passion- handicrafts and anything creative :) I hope that you wiil be a regular visitor.

Prawa autorskie: http://fancyhours.blogspot.com - All Rights Reserved. Jestem autorką zdjęć zamieszczonych na moim blogu i nie zgadzam się na ich kopiowanie.


wtorek, 8 listopada 2016

Słońce, plener i farbowanie tkanin/ The Sun, the outdoor and fabric dyeing

Wspaniały początek lata, w sobotę 25 czerwca wzięłam udział w kursie farbowania tkanin, organizowanym przez Szkołę Patchworku a prowadzony przez Marzenę Krzewicką. Kurs odbył się u Ani Sławińskiej w domu w podwarszawskiej miejscowości. Na kurs zapisałam się pod koniec kwietnia i z niecierpliwością czekałam na ten dzień. Było dokładnie tak jak sobie to wymarzyłam: słońce, ciepło i świetna zabawa na świeżym powietrzu.



Such an amazing beginning of the summer! I participated in a course of fabric dyeing on Saturday the 25th June. The course was organized by Szkoła Patchworku (The School of Patchwork) and led by Marzena Krzewicka. It took place in Anna's (the owner of Szkoła Patchworku) house, in a village near Warsaw. I signed up for a course at the end of April and had been waiting for it eagerly. It was exactly as I'd imagined: a sunny and warm day and great fun outdoors.




Na kursie poznaliśmy i ćwiczyliśmy takie techniki jak: shibori, low-water immersion, sun printing oraz farbowanie na lodzie. Bardzo przypadła mi do gustu technika shibori i sun printing.




During the course we learned and practiced techniques  such as:  shibori, low- water immersion, sun printing and ice-dyeing. Shibori and sun printing technique are to my liking.




Shibori polega na składaniu, wiązaniu i zaciskaniu tkaniny w różnych wariantach, natomiast w technice sun printing malujemy tkaninę farbą układamy ją na słońcu i kładziemy na tkaninie szablony lub inne przedmioty, w zależności jaki chcemy uzyskać efekt. Ania użyczyła uczestniczkom ususzone liście i kwiaty.




Shibori technique consists in folding, binding and tightening the cloth in different variants. In the technique of sun printing, you paint the fabric, put it out in the sunlight and on the fabric you put templates or other items, depending on which effect you would like to achive. Ania gave the participants harvested, dried leaves and flowers.



W technice Shibori ufarbowałam dwa kawałki tkanin. Pierwszy to  mandala w kolorze zielono-niebieskim.

I've dyed two pieces of fabric in shibori technique. The first one is a mandala in green-blue.




Drugi kawałek tkaniny obwiązałam na zakrętkach od butelek, a następnie ufarbowałam na żółto i fioletowo.

The second piece of fabric I tied on the cups from a bottle, and then dyed it yellow and violet.


 Sun printing




Tkanina ufarbowana techniką na lodzie.
 The ice-dying fabric.



Prace innych Uczestniczek kursu.
Works of other participants.





5 komentarzy:

  1. Piękny efekt można uzyskać! :) Przy okazji zapraszam na kolejne link party - tym razem świąteczne :)) Już działa na stronie. Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za zaproszenie, myślę że tym razem będę mogła wziąć aktywny udział w zabawie :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Anetko, bardzo ciekawy wpis. Ja interesuję się także malowaniem tkanin różnymi technikami. Uszyłam i ufarbowałam sobie sukienke roślinami, tzw eco dyeing. Jak na pierwszy raz wyszło (jak dla mnie) super! Gdybyś chciała zapraszam do obejrzenia;
    http://ogrod-mojekrzakiptakiinnedziwaki.blogspot.com/2016/10/magia.html#comment-form
    Pozdrawiam serdecznie i zaglądam do Ciebie częściej:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne efekty:) Pozdrawiam cieplutko
    _________
    Zapraszam https://magia-zdobienia.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń